МОРАЛЬНА РЕФЛЕКСІЯ У СТРУКТУРІ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Віктор Вознюк

DOI:

https://doi.org/10.37406/3041-1378/2024-2-3

Ключові слова:

моральна рефлексія, школяр, особистість. структура, нормативи поведінки, спілкування, християнський світогляд.

Анотація

У даній статті за шкалою Л. Виготського та духовно-моральними цінностями, що культивуються в суспільстві та Церкві, зокрема визначається специфіка моральної рефлексії молодшого школяра, нормативи його християнської поведінки. Думка автора полягає в тому, що саме в юному віці дитина через спілкування з дорослими засвоює християнські моральні норми поведінки, соціалізується, формується як особистість. Стаття побудована на теоретичному аналізі двох типів рефлексії у молодших школярів: світської та релігійної.

Посилання

Вікова психологія : навчальний посібник / М.В. Савчин, Л.П. Василенко. Київ : Академвидав, 2011. 384 с.

Вікова та педагогічна психологія : навч. посібник / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. Київ : Каравела, 2008. 400 с.

Сенько Т.В. Успех и признание в группе. Мн. : Народная асвета, 1991. 109 с.

Бутківська Т.В. Ціннісний вимір соціалізації учнів. Педагогіка і психологія. 1997. № 1. С. 130–137.

Павелків Р.В., Цигапало О.П. Дитяча психологія : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2008. 432 с.

Zahn-Waxler C. Radke-Yarrow M., King R.A. Child rearing and children’s prosocial initiations towards victims of distress . Child Development. 1979. Vol. 50. P. 319–330.

Hoffman L.M. Empathy and Moral Development: implications for caring and justice. N.Y. : Cambridge University Press, 2000. 342 p.

Yarrow. M.R., Scott P.M., Waxler C.Z. Learning Concern for Others. Developmental Psychology. 1973. Vol. 8. P. 240–260.

Павелків Р.В. Розвиток моральної свідомості та самосвідомості в дитячому віці : монографія. Рівне : Волинські обереги, 2004. 248 с.

Пиаже Ж. Моральное суждение у ребенка. М. : Академический проект, 2006. 480 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-10